Articole Semnele vremurilor Mapamond Creștin Diaspora Română Creștină

Peter Costea ◉ Feminismul reacționar (continuare)

elefant.ro%20
evomag.ro%20
Peter Costea ◉ Feminismul reacționar (continuare)
Continui să postez materiale prilejuite de subiectul fierbinte al zilei: sărbătorirea sexualității nenaturale. La începutul săptămânii am postat privind persoanele victimizate de tentaÈ›iile revoluÈ›iei sexuale, dar care apoi îÈ™i revin.
Am prezentat cazul unei feministe care, după ce a petrecut o parte a vieÈ›ii într-o colonie feministă, È™i-a revenit la normal, È™i-a acceptat identitatea acordată de Dumnezeu È™i natură, devenind soÈ›ie È™i mama.

E luna "diversității" È™i a "mândriei" cu lucruri josnice. E luna în care Occidentul ridică la rang de cinste ceea ce Sfintele Scripturi denunță È™i declară, în termeni clari, că "cei care fac aceste lucruri nu vor moÈ™teni Împărăția lui Dumnezeu". E trist, însă, că È™i unii dintre tinerii familiilor creÈ™tine se confruntă cu tentaÈ›iile È™i disforiile declarate "normale" în această lună în care se sărbătoreÈ™te nenaturalul.

Cum ne raportam acestor membri de familie? În această lună în care se publică extrem de mult privind normalitatea anormalului vă dam un exemplu din puÈ›inul care se publică privind tinerii rătăciÈ›i în lumea imoralității sexuale, dar care îÈ™i revin. LecÈ›ia pentru părinÈ›ii care se confruntă cu astfel de probleme este deosebit de valoroasă. În materialul pe care vi-l oferim astăzi veÈ›i citi despre o tânără care a fost ispitită, a deviat, dar È™i-a revenit la normalitate, auzind vocea blândă a bunicii care o îndemna la normalitate. În cuvinte simple, dar pline de afecÈ›iune.

De atunci, articolul respectiv a fost tradus în româneÈ™te È™i vi-l ofer astăzi. Articolul este de o relevanță cât se poate de actuală È™i merită să fie lecturat cu atenÈ›ie.
Articolul a fost tradus de Părintele Emil Ember (AFR Baia Mare). Îi mulÈ›umim.
Articolul original în engleză È™i neabreviat poate fi citit aici: Link: https://www.firstthings.com]

Feminismul reacționar

de Mary Harrington

Când aveam vreo zece ani am început să observ că tatăl meu se riiidica de la masă, după cină, presupunând că mama mea va spăla vasele. Pe măsură ce am crescut, fraÈ›ii mei au procedat la fel. Am crezut acest lucru nedrept față de mama mea, ale cărei treburi păreau să nu se termine niciodată. Ca singura fiică, m-am confruntat cu o dilemă: ar trebui să-mi arăt solidaritatea față de mama mea ajutând-o să facă curățenie sau să revendice statutul egal cu fraÈ›ii mei, lăsând-o cu oboseala?

În timp util, încercarea de a răspunde la această întrebare m-a condus la feminism. De asemenea, am aflat că apartenenÈ›a la clubul feminist vine cu paÈ™i mici. Nu puteÈ›i urmări obiective feministe fără să vă înscrieÈ›i într-un pachet mai mare de angajamente sub steagul „progresului”, cum ar fi justiÈ›ia climatică, drepturile rasiale È™i ale minorităților de gen, redistribuirea bogăției È™i aÈ™a mai departe. Respinge-le È™i vei fi excomunicat.

M-am apucat să-mi trăiesc viaÈ›a de adult cât mai mult posibil conform acestor idealuri, urmărind o viață cu emisii reduse de carbon, forme sociale neierarhice È™i libertate sexuală maximă. Dar până la sfârÈ™itul anilor douăzeci de viață, am ajuns la concluzia că libertatea sexuală aduce înstrăinarea, că „progresul” economic îÈ™i provoacă (È™i ascunde) propriile leziuni È™i că nu prea multă, dar prea puÈ›ină interdependență grăbeÈ™te un colaps al vieÈ›ii sociale.

Bunica mea era o femeie pragmatică. Pe vremea când idealurile mele se prăbuÈ™eau, ea mi-a spus, cu blândeÈ›e È™i din senin: „Mary, cred că ar trebui să-È›i creÈ™ti părul È™i să te căsătoreÈ™ti”. Am râs, dar ceva trebuie să se fi prins de mine. A fi hotărât contra-cultural a presupus un efort emoÈ›ional È™i intelectual mare, pentru întoarceri discutabile.
 
Libertate in casatorie si familie
 
La scurt timp după aceea, l-am întâlnit pe bărbatul care a devenit soÈ›ul meu. Pe parcursul a câÈ›iva ani de viață împreună, am găsit mai multă pace È™i egalitate - ca să nu mai vorbim de mai multă libertate față de jocurile de putere inutile - în întreprinderea cooperativă de a construi o casă È™i o familie decât am avut-o vreodată sau la 20 de ani. Acordarea cu grijă a angajamentului s-a dovedit mai degrabă eliberatoare decât restrictivă. Și departe de a mă condamna la un set de tradiÈ›ii necorespunzătoare, navigarea pe rolurile sexuale a dus la o viață acasă, care pare destul de convenÈ›ională, dar este bine adaptată fiecăruia dintre noi È™i obiectivelor noastre comune.

Reflectarea asupra modului, în care rolurile sexuale au adus oboseală mamei mele, însă libertatea creativă pentru mine, a determinat o reevaluare a criticii feministe asupra „patriarhatului”. În timp ce feministele radicale tind să vadă patriarhia ca fiind asemănătoare unei conspiraÈ›ii în masă pentru a asupri femeile, am ajuns să o văd ca pe rezultatul agregat al eforturilor umane istorice de a echilibra interesele conflictuale ale celor două sexe. Uneori a dat naÈ™tere abuzurilor È™i nedreptăților, care sunt condamnate pe bună dreptate. Dar soluÈ›ia nu trebuie găsită într-o stare de simetrie perfectă între sexe. Căci acest lucru nu poate fi avut - sexele nu sunt interschimbabile.

Căsătoria, de exemplu, este adesea încadrată ca o instituÈ›ie patriarhală care vizează controlul sexualității femeilor. Dar, deoarece sexul premarital prezintă riscuri mult mai mari pentru femei decât pentru bărbaÈ›i, normele sociale în favoarea căsătoriei ca o condiÈ›ie prealabilă pentru sex sunt benefice femeilor (È™i copiilor) cel puÈ›in la fel de mult ca bărbaÈ›ii. Nu s-a clarificat dacă eforturile feministe de a sparge aceste norme au oferit o fericire mai mare femeilor.

În mod similar, codurile sociale „cavalereÈ™ti” se pot simÈ›i condescendente. Dar bărbaÈ›ii sunt încă, din punct de vedere statistic, fizic mai puternici È™i mai violenÈ›i decât femeile. Un atac asupra codurilor care îi încurajează pe bărbaÈ›i să-È™i împiedice dominarea fizică poate să nu fie în întregime în avantajul femeilor.

Toxicitatea gândirii feministe
 
Odată ce nu ne mai gândim la „patriarhat” ca la o conspiraÈ›ie malignă, nu este clar de ce ar trebui să abolim „genul” sau să-i educăm pe băieÈ›i, extrăgându-i din „masculinitatea toxică”. Asta nu înseamnă că nu putem regândi relaÈ›iile de gen în lumina schimbării condiÈ›iilor sociale. Dar astăzi, această regândire înseamnă eliberarea miÈ™cării femeilor de obiectivele tradiÈ›ionale ale feminismului: „libertate” È™i „progres”. Căci am ajuns la un punct în care urmărirea acestor idealuri militează împotriva intereselor tuturor femeilor, cu excepÈ›ia celor mai bogate. Dar majoritatea femeilor, care nu au cariere pe care le iubesc, dar joburi pe care trebuie să le facă pentru a-È™i plăti chiria? Este departe de a fi evident că o chelneriță care lucrează în ture suplimentare doreÈ™te să fie mai „eliberată” de acasă decât este deja.

Socioloaga Catherine Hakim a studiat preferinÈ›ele femeilor cu privire la echilibrul timpului petrecut la muncă È™i în viaÈ›a casnică. Ea a constatat că aproximativ 20% dintre femei preferă ca activitățile lor să fie centrate pe muncă È™i 20% ca activitățile lor să fie centrate pe acasă, restul de 60% preferând un echilibru între cele două. Și totuÈ™i, pentru a citi discursul general despre femei, muncă È™i îngrijirea copiilor, aÈ›i crede că majoritatea celor 60 la sută scuturau gratiile închisorilor noastre interne, pledând pentru o mai mare eliberare de viaÈ›a de familie.

Ca o imagine a ceea ce femeile obiÈ™nuite sunt dispuse È™i capabile să realizeze în viaÈ›a lor, femeia de carieră idealizată este la fel de realistă ca femeia de acasă zâmbitoare, impecabil coafată, cu perle, care a apărut în reclame în anii 1950. Căci este la fel de adevărat astăzi ca în acel deceniu că viaÈ›a domestică nu poate fi complet automatizată. În gospodăriile în care lucrează ambii parteneri, cineva trebuie să È™teargă podeaua, să spele vasul de toaletă È™i să aspire covoarele. Și cineva mai trebuie să vegheze copilul. În teorie, bărbaÈ›ii erau meniÈ›i să aibă o pondere egală - È™i unii chiar È™i-o asumă. Dar, în practică, proiectul „eliberării” femeilor de acasă a devenit o schemă Ponzi, în care femeile înstărite se bucură de fructele È™i libertatea „progresului” feminist prin externalizarea treburilor către o clasă de servitoare (majoritatea imigranÈ›i È™i femei). Rareori auzim vocile bonelor È™i menajerelor a căror muncă le permite surorilor lor mai bogate să „se încline”.

Surditatea față de posibilitatea ca multe mame nu mai vor să mai fie eliberate de copiii noÈ™tri este evidentă atât în rândul liberalilor sociali (adică de stânga), cât È™i a celor economici (adică de dreapta). Rădăcinile ei se află într-o antropologie care descrie oamenii ca fiind atomizaÈ›i radical È™i îndepărtându-se în zbor de toate constrângerile - constrângerile convenÈ›iei, trecutului, constrângerile reciproce È™i de propriile lor corpuri.

Maternitatea dezvăluie limitele acestei antropologii. Poate părea evident că deÈ›inerea fizică a sinelui este fundamentală pentru libertatea individuală; dar în momentul în care rămâi însărcinată, proprietatea sinelui tău este compromisă. A fi însărcinată înseamnă a fi radical lipsit de libertate (dacă prin „liber” înÈ›elegem fără restricÈ›ii). Atitudinile contemporane față de această stare de interdependență sunt profund conflictuale: o persoană care pledează pentru a pune capăt restricÈ›iilor privind avorturile în ultimul trimestru ar putea, de asemenea, să privească întrebătoare o femeie însărcinată care bea un pahar de vin. Astfel de atitudini combină recunoaÈ™terea faptului că sarcina compromite È™i ar trebui să compromită libertatea unei femei, cu insistenÈ›a asupra dreptului ei de a fi liberă dacă doreÈ™te. Nu se face pentru a evidenÈ›ia contradicÈ›ia dintre presupusa libertate a unei femei însărcinate în chestiuni la fel de grave precum sfârÈ™itul vieÈ›ii copilului ei nenăscut È™i datoria ei de a se supune unei reglementări minuscule în chestiuni la fel de banale ca dacă mănâncă sau nu brânză albastră.

Feminismul îÈ™i dă mâna cu progresismul
 
Feminismul de stânga încearcă să conteste toate constrângerile bazate pe sex în numele asemănării bărbaÈ›i-femei. Respinge diferenÈ›ele de sex în favoarea unei teorii a personalității „ardezie goală” È™i tratează femeile care preferă activitățile casnice față de cele pentru carieră ca trădători de clasă. În cea mai detaliată situaÈ›ie, acesta susÈ›ine o abordare tranzacÈ›ională a vieÈ›ii sexuale È™i reproductive a femeilor, una care normalizează prostituÈ›ia, legitimează pornografia ca o carieră, încadrează gestaÈ›ia ca „parazită” È™i propune surogatul ca model pentru viaÈ›a de familie.

Căutarea sa de asemănare a culminat cu spectacolul suprarealist al unui feminism care încearcă să elibereze femeile de nevoia de a fi femeie. Măsurile recente de abolire a sexului biologic în drept au fost apreciate ca victorii într-un proiect progresist „intersecÈ›ional”, iar rezistenÈ›a este denumită „cea care susÈ›ine menÈ›inerea femeii pe baza trăsăturilor fiziologice”. Acest lucru în ciuda faptului că abolirea segregării sexuale este, în mod clar, în detrimentul femeilor din echipele sportive sau în vestiare, închisori È™i refugii pentru femei. Astfel de efecte nu preocupă prea mult femeile bogate care beneficiază de o cultură „neutră de gen” la locul lor de muncă È™i este puÈ›in probabil să se găsească încarcerate sau să fugă de violenÈ›a domestică.

Rezultatul este o doctrină confuză care protestează împotriva uciderii copiilor în uter, în timp ce rezistă politicilor care ar îmbunătăți viaÈ›a acelor bebeluÈ™i odată născuÈ›i. O adevărată politică pro-copil nu ar rezista acÈ›iunilor statului pentru a sprijini formarea familiei sau extinde concediul de maternitate dincolo de câteva săptămâni brutal de scurte.

Decalajul dintre numărul de copii pe care îl doresc femeile americane È™i numărul pe care îl au creÈ™te de mai bine de un deceniu. Pe măsură ce ajungem la capătul îndepărtat al erei industriale, antropologia libertății care a alimentat acea epocă oferă un coÈ™mar de sterilitate È™i lasă femeile fără adăpost politic.

Pe măsură ce creÈ™terea economică vine neamorată de prosperitatea în masă, feminismul liberal serveÈ™te intereselor de clasă, ai căror membri îÈ™i pot permite să subcontracteze personal pentru serviciile casnice. Feminismul conservator serveÈ™te unei clase de mijloc în scădere, ai cărei membri îÈ™i pot permite totuÈ™i să aleagă între subcontractarea personalului pentru servicii casnice È™i creÈ™terea unei familii cu un singur venit. Niciunul dintre feminisme nu recunoaÈ™te că „progresul”, în măsura în care implică eliberarea de obligaÈ›ii È™i constrângeri, este ostil mamelor. Inevitabil, un feminism care susÈ›ine mamele astăzi constată că trebuie să se opună progresului.
Pentru epoca în care intrăm, un feminism îndrăgostit de tehnologie È™i promisiunea sa de a pune capăt tuturor limitelor va oferi - oferă deja - doar mizerie.

Realitățile biologice trebuie considerate
 
În schimb, avem nevoie de o miÈ™care bazată pe realități pragmatice. Corpul masculin È™i cel feminin sunt diferite; oamenii nu pot schimba sexul; majoritatea femeilor vor să aibă copii; heterosexualitatea este condiÈ›ia umană implicită; externalizarea treburilor casnice este o miÈ™care de reintroducere a unei clase de servitori; copiii se descurcă mai bine în familii stabile cu doi părinÈ›i; iar hiperfocalizarea noastră asupra libertății individuale este un factor central în scăderea ratei naÈ™terii în întreaga lume. Împotriva dezvoltărilor tehnologice care promit să ne elibereze de iubire, dor È™i natura umană în sine, reafirmarea acestor adevăruri este un act de rezistență feministă.

Suntem suficient de eliberaÈ›i. Femeile trebuie să negocieze noi condiÈ›ii sociale È™i economice, nu într-un spirit de conflict zero cu bărbaÈ›ii, ci alături de prietenii, soÈ›ii, taÈ›ii, fraÈ›ii È™i fiii noÈ™tri. Scopul nu este să ne întoarcem la un trecut perfect imaginat, ci să ajungem la un viitor descătuÈ™at de urmărirea distopică a progresului. Singura scăpare dintr-un coÈ™mar de atomizare È™i război între sexe este recunoaÈ™terea faptului că suntem creaturi întruchipate È™i că interdependenÈ›a nu este opresiune, ci tocmai ceea ce ne face oameni.