Articole

Profesiunea de credință a conservatorului

elefant.ro%20
evomag.ro%20
Profesiunea de credință a conservatorului
Conservatorul crede că Adevărul, Binele și Frumosul sunt legate și că toate lucrurile sunt măsurate în raport cu aceste trei dimensiuni transcendentale.

Conservatorismul caută adevărul care s-a revelat de-a lungul timpului, trăgându-și seva din fântânile experienței umane, și construiește noi fundații care rezistă testului timpului. El facilitează ordinea și desăvârșirea ființelor umane de-a lungul viețuirii lor în relația unuia cu celălalt. Suntem uniți în contractul etern dintre cei morți, cei vii și cei încă nenăscuți.

Conservatorismul este înrădăcinat în recunoașterea și acceptarea faptului că Dumnezeu este creatorul nostru și că sufletul uman călătorește prin această lume către împlinirea sa transcendentală eternă. Suntem cu toții ființe umane imperfecte, ce au nevoie de salvare, capabile de rău semnificativ, precum și de bine considerabil.

Fiindcă omul este failibil prin natură, conservatorul caută să limiteze vătămarea care poate fi cauzată prin abuzul puterii, atunci când se limitează concentrarea acesteia.

Conservatorul facilitează împlinirea potențialului uman protejând libertatea și demnitatea fiecărei persoane și fiind conștient că responsabilitatea vine odată cu libertatea. Drepturile și obligațiile sunt întotdeauna legate.

Pentru un conservator, fiecare bărbat și fiecare femeie este egal în demnitate și egal în fața legii, dar în mod glorios individual și inegal în talente, aptitudini și rezultate. Conservatorul celebrează unicitatea indivizilor și nu încearcă să îi facă egali prin eliminarea diferențelor.

Conservatorul onorează familia ca o cărămidă esențială a civilizației, casa devoțunii și spațiul formator al culturii, iar comunitatea ca matrice a interacțiunii umane. Cultura și comunitatea se dezvoltă din relații și afinități pe parcursul timpului, înrădăcinate în spațiu. Conservatorii prețuiesc bogata diversitate a relațiilor, organizațiilor și a asociațiilor private care compun societatea civilă și instituțiile intermediare.

Conservatorul pune preț pe subsidiaritate fiindcă știm că multe dintre soluțiile cele mai bune la problemele umane se regăsesc la cel mai apropiat nivel de individ. Facilităm grija personală, locală, pentru persoanele în nevoie, preferabil față în față cu cineva pe al cărui nume îl cunoaștem. Credem că transformarea umană apare cel mai bine în contextul unei relații personale iubitoare, plină de responsabilitate, pe parcursul timpului.

Conservatorul este mai preocupat de cultură decât de politică, fiindcă spațiul politic este unul derivat, nu primar, în existența umană. Problemele politice sunt, la rădăcina lor, probleme spirituale și morale, care se îmbină cu spațiul economic. Schimbarea politică este înrădăcinată în schimbarea culturală.

Conservatorii cred că grija față de aproape este atât de importantă că nu ar trebui lăsată pe mâna guvernului. Un lucru pe care guvernul nu îl poate oferi este dragostea. Asta suntem chemați să facem în sectorul privat, cu propriul nostru timp, talent și propriile resurse.

Conservatorul crede că Adevărul, Binele și Frumosul sunt legate și că toate lucrurile sunt măsurate în raport cu aceste trei dimensiuni transcendentale.

Credeam că există Adevăr, că este cognoscibil, și că este datoria noastră să căutăm Adevărul și să îl trăim de-a lungul vieților noastre. Conservatorul crede că virtuțiile Prudenței, Justiției, Curajului și Temperanței ar trebui practicate atât în viața privată, cât și în cea publică. Credem că virtuțile, nu valorile, definesc sufletul uman.

Credem că Dragostea este cea mai înaltă formă de motivație a persoanei umane și că scopul vieții însăși este acela de a-l cunoaște pe Dumnezeu, de a-L iubi și servi și de a ne iubi aproapele ca pe noi înșine. Împlinirea noastră supremă se regăsește în transcendența iubirii.

Un articol de Barbara J. Elliott pentru The Imaginative Conservative