
Acordul părinÈ›ilor, creează „un obstacol în realizarea interesului superior al copilului”, argumentează domnul Johannis....
După eÅŸecul demersului ,,Referendum pentru Familie’’ din octombrie 2018, soldat cu un procent de votare insuficient pentru validarea acestuia, s-au înmulÅ£it acÅ£iunile punctuale ale diverselor organizaÅ£ii de promovare a ideologiei LGBT în Romȃnia, care beneficiază ÅŸi de suport politic. Se cunosc mesajele politice de tip suport ÅŸi propagandistic ale partidului Uniunea SalvaÅ£i Romȃnia (recent, denumirea acestui partid s-a actualizat la USR PLUS, după demersurile de fuziune cu al doilea partid adoctrinar din Romȃnia, Plus), mesaje care se împletesc cu demersurile domnului preÅŸedinte Klaus Werner Johannis; la nivelul Parlamentului European, USR PLUS este afiliat grupului Renew Europe. Un capăt de pod care ulterior nu mai poate fi demontat pentru inserarea ideologiei LGBT în Romȃnia este dat de dezbaterile publice intense cu privire introducerea educaÅ£iei sexuale în ÅŸcolile romȃneÅŸti.
Anul trecut, Parlamentul Romȃniei a votat prevederi legale care vizează educaÅ£ia sanitară, nu ,,educaÅ£ia sexuală’’; este vorba despre Legea care completează ÅŸi modifică Legea 272/2004 privind protecÅ£ia ÅŸi promovarea drepturilor copilului; ulterior, la Curtea ConstituÅ£ională a Romȃniei (CCR), preÅŸedintele a atacat precizările legale cu privire la ,,elevi È™i adolescenÈ›i È™i doar cu acordul părinÈ›ilor’’. Domnul Johannis doreÈ™te stricto sensu, educaÈ›ie sexuală fără acordul părinÈ›ilor. Pe 11 noiembrie 2020 domnul Johannis a transmis Parlamentului o solicitare de reconsiderare a legii votate iniÈ›ial de Parlament, insistând să se revină la versiunea originală a legii care prevede educaÈ›ie sexuală, nu de sănătate. PuteÈ›i citi motivarea È™i solicitarea domnului Johannis aici.
Obiectivul unic, sintetizat al solicitării domnului Johannis este legiferarea educaÈ›iei sexuale, cu toate că legea adoptată în 2020 de Parlament are o sumedenie de prevederi adiÈ›ionale privind copiii. Se vrea în solicitarea domnului Johannis eludarea dreptului fundamental al părinÅ£ilor de a decide pentru educaÅ£ia propriilor copii, acest detaliu important pare să fie ,,în centrul’’ acestei solicitări.
Argumentele domnului Johannis pot fi identificate astfel:
- legea educaÈ›iei sanitare este contrară politicii naÈ›ionale È™i internaÈ›ionale, iar sintagma ,,educaÅ£ie sanitară’ este una perimată, de dinainte de 1989;
- educaÅ£ia sanitară este un impediment pentru combaterea „dificultăților cu care se confruntă unii membri ai societății din România”;
- încalcă Strategia NaÈ›ională de Apărare a Romȃniei;
- educația sexuală este indispensabilă remedierii inegalității, excluderii sociale, economice și culturale, și a abandonului școlar.
Este, însă, o poziÈ›ie eronată, o argumentaÅ£ie sofistică; dimpotrivă, în dreptul international, părinÈ›ii au dreptul primordial în relaÈ›ia cu statul privind educaÈ›ia morală È™i spirituală a copiilor lor, iar educaÅ£ia sexuală Å£ine de sfera morală!
Privitor la ,,educaÈ›ia sexuală’’ propusă de domnul Johannis, atrage atenÅ£ia insistenÈ›a dumnealui cu privire la ideea că educaÈ›ia sexuală este necesară pentru a combate „răspândirea de informaÈ›ii false” privind viaÈ›a intimă, această informaÅ£ie fiind evidenÅ£iată în contextul paragrafului despre posibile epidemii, adică de combatere ÅŸi prevenÅ£ie a bolilor cu transmitere sexuală. ÈŠnÅ£elegem ce comunică preÅŸedintele, dar contextul larg al argumentaÅ£iei ÅŸi solicitării sale este despre acord parental ÅŸi educaÅ£ie sexuală la ÅŸcoală, nu despre epidemii răspȃndite pe cale sexuală, iar textul legii în discuÅ£ie este despre educaÅ£ie sexuală ÅŸi drepturile copilului, nu este despre combaterea epidemiilor!
Standardul după care domnul Johannis se ghidează È™i pe care vrea să-l instituie în Romȃnia privind educaÈ›ia sexuală este cel promovat de ,,experÈ›i’’, de ,,oameni de È™tiință’’ È™i de către OrganizaÈ›ia Mondială a Sănătății (OMS). AÅŸadar, trei surse de informare a tinerilor È™i copiilor privind sexualitatea. Dar nu părinÈ›ii!
Dacă vom reflecta pe marginea celor întȃmplate în timpul pandemiei de Covid-19, remarcăm că experÈ›ii, oamenii de È™tiință È™i OMS au fost în fruntea listei surselor de dezinformare a populaÅ£iei la nivel global privind virusul chinezesc, originea acestuia, felul de răspândire. De ce ar avea mai multă întȃietate poziÅ£iile ÅŸi punctele de vedere ale reprezentanÅ£ilor acestor categorii, comparativ cu dreptul fundamental ÅŸi cu poziÅ£iile epistemice ale părinÅ£ilor de a decide ce este mai bine pentru progeniturile lor? Cele trei categorii care reclamă autoritatea deontică ÅŸi pe subiectul educaÅ£iei sexuale s-au compromis grav pe parcursul pandemiei È™i nu mai au autoritatea morală să se pronunÈ›e privind viaÈ›a intimă a minorilor fără acordul părinÈ›ilor lor. Prin urmare, trei surse a căror autoritate este extrem de discutabilă!
Dezbaterile începute în urmă cu două săptămȃni privitoare la reexaminarea legii propusă de domnul Johannis au fost amânate. Ele vor fi demarate din nou pe 15 martie a.c. Rămȃnem ÅŸi noi în aÅŸteptare pȃnă atunci ÅŸi vom reveni pe subiectul educaÅ£iei sexuale în ÅŸcoli, pe măsură ce vom primi noi informaÅ£ii de la decidenÅ£ii sociali.
Valentin Licxandru