Membrii republicani È™i conservatori creÈ™tini votează împotriva curriculumului
Consiliul de Stat pentru EducaÈ›ie din Texas a făcut un pas mai aproape de aprobarea finală a unui curriculum de È™coală elementară care include învățături biblice pentru elevii de È™coală primară din întregul stat.
Cei 15 membri ai consiliului au votat cu 8-7 în favoarea aprobării preliminare a Bluebonnet Learning, un curriculum propus la începutul acestui an de AgenÈ›ia de EducaÈ›ie din Texas (TEA) pentru a fi utilizat în sălile de clasă din È™colile publice K-5.
În special, trei republicani, inclusiv membrul consiliului Pam Little (R-Fairview), o conservatoare creÈ™tină autointitulată, au votat cu cei patru membri democraÈ›i ai consiliului împotriva curriculumului. Little a fost reales pentru un alt mandat de doi ani în comisia condusă de republicani la începutul acestei luni.
În timp ce consiliul urmează să organizeze un vot oficial asupra curriculumului vineri, membrii vor avea până miercuri seara să prezinte orice revizuire ca răspuns la preocupările ridicate atât de membrii consiliului, cât È™i de public. DeÈ™i se aÈ™teaptă ca votul să meargă mai departe, membrii consiliului îÈ™i pot schimba voturile până la decizia oficială.
În aÈ™teptarea aprobării finale, aproape 2,3 milioane de elevi K-5 din Texas vor fi învățaÈ›i folosind noul curriculum.
Votul a urmat unei sesiuni de audiere publică controversată luni, care a atras un număr de susținători și oponenți ai programei.
Curriculumul oferă linii directoare pentru profesorii K-5 și include lecții despre "istoria timpurie a Creștinismului, cu selecții din cărțile Noului Testament ale Bibliei creștine care oferă context despre credințele despre Isus din Nazaret".
Pe lângă explicarea utilizării termenilor BC/AD (Înainte de Hristos È™i După Hristos) È™i BCE (înainte de Era Comună) È™i EC (a Erei Comune), programa include studii precum "CreÈ™tinismul È™i Imperiul Roman", care are un obiectiv de lectură declarat pentru ca elevii să "explice modul în care viaÈ›a lui Isus din Nazaret a influenÈ›at Imperiul Roman".
Într-o declaraÈ›ie pentru Christian Post, Little a spus: "Nu cred că Bluebonnet Learning îi va învăța pe studenÈ›ii noÈ™tri să fie buni cititori", adăugând: "Cred cu tărie că ar trebui să-i învățăm pe studenÈ›ii noÈ™tri valorile biblice ale Regulii de Aur, Bunul Samaritean etc."
Little a subliniat ceea ce ea consideră a fi o porÈ›iune fonetică defectuoasă a curriculumului, despre care a spus că "începe lecÈ›ii cu elevii doar cu sunete de litere È™i nu introduce numele literelor decât mai târziu în cursul anului" È™i "nu urmează formatul" programelor de pregătire pentru educatorii de stat.
"Cantitatea de conÈ›inut este copleÈ™itoare È™i le ia timp elevilor care exersează cititul, ceea ce ajută la construirea fluenÈ›ei, vocabularului È™i înÈ›elegerii", a adăugat ea. "Programul se aÈ™teaptă ca numărul de copii de grădiniță să stea peste 30 de minute la un moment dat ascultând conÈ›inut pe diverse subiecte."
Little a distribuit două imagini cu link-uri către ceea ce ea a descris ca fiind "sugestii de lectură nepotrivite pentru elevi", dintre care una părea a fi o imagine a cărții cu tematică LGBT Love Makes A Family de Sophie Little (fără nicio legătură).
Cu toate acestea, o căutare CP a curriculumului Bluebonnet nu a reușit să găsească acel titlu pe site-ul oficial al curriculumului din Texas.
SusÈ›inătorii au lăudat integrarea pasajelor din Biblie în programa È™colară ca fiind lucrări literare notabile, în timp ce criticii spun că lecÈ›iile sunt puternic înclinate spre învățăturile creÈ™tine. Ei susÈ›in că curriculumul ar putea înstrăina studenÈ›ii necreÈ™tini, ar putea duce la hărÈ›uire È™i ar submina separarea bisericii de stat subliniată de clauza de stabilire a Primului Amendament.
În septembrie, reprezentantul James Talarico, D-Austin, a echivalat curriculumul cu naÈ›ionalismul creÈ™tin, care, în opinia congresmanului, echivalează cu "ridicarea religiei noastre deasupra celorlalÈ›i – dominându-ne vecinii în loc să-i iubim ca pe noi înÈ™ine".
În timpul unei È™edinÈ›e a Comitetului pentru EducaÈ›ie Publică din august, care a început cu mărturia comisarului AgenÈ›iei de EducaÈ›ie din Texas, Mike Morath, Talarico È™i-a exprimat îngrijorarea cu privire la ceea ce el a descris ca fiind "separarea dintre biserică È™i stat" È™i ceea ce el vede ca o părtinire față de CreÈ™tinism în materialele È™colare.
Una dintre aceste preocupări, a spus Talarico, este ceea ce el vede ca o distincÈ›ie între "predicare" È™i "predare".
"Cred că copiii ar trebui să înveÈ›e despre principalele religii ale lumii la È™coală, inclusiv CreÈ™tinismul", a spus el pentru CP. "Au nevoie de el pentru a înÈ›elege lumea, pentru a înÈ›elege literatura, pentru a-È™i înÈ›elege propria cultură È™i alte culturi. Dar când statul uzurpă rolul bisericii – predicând CreÈ™tinismul în loc să-l predea – guvernul încalcă separarea constituÈ›ională dintre biserică È™i stat găsită în Primul nostru Amendament."
După aprobarea finală, curriculumul va fi implementat în districtele È™colare până în august 2025.
Acest material a fost scris de Ian M. Giatti, reporter Christian Post (de unde a fost preluat și adaptat) pe 20 noiembrie 2024.
www.crestinismtrait.blogspot.com